Beachdays - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Beachdays - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Beachdays

13 Mei 2019 | Nieuw Zeeland, Auckland

We hadden gisterennacht allebei erg slecht geslapen, maar we hadden speciaal voor moederdag de wekker eerder gezet om naar onze moeders te bellen, dus we waren toch alweer vroeg op. Nadat we uitgebreid gebeld hadden en we lekker hadden ontbeten, zijn we op weg gegaan naar het strand.

Voordat we naar het strand gingen, maakten we een tussenstop bij Bridal Veil Falls. Hier kon je van bovenaf de waterval 55 meter naar beneden kijken en daarna naar beneden lopen om de waterval van onderaf te zien.

Daarna zijn we doorgereden naar het strand. We gingen naar Raglan, het bekendste surfstrand van Nieuw Zeeland. Helaas reden we precies op het slechte weer af. Na een korte wandeling op het strand begon het te regenen en zijn we teruggelopen. Er waren wel veel surfers en surflessen en er stonden leuke golven om te leren surfen. Toen we aankwamen bij de auto klaarde het weer op.

Onderweg zijn we gestopt op een zijweggetje. Hier hebben we precies 1 kilometer gereden met de auto, zodat we de hardlooptest konden doen. We hebben allebei hardgelopen en de test gehaald! Ik in 10.05 en Anoeshka in 10.30. Helaas voor mij mag Anoeshka hem niet bij mij afnemen en moet ik hem straks in Nederland alsnog lopen.

Tijdens het hardlopen was het nog droog, maar niet veel later, toen we alweer onderweg waren, begon het te regenen. Toen we in de buurt kwamen van Coromandel, begon het keihard te regenen en waaide het heel hard. De auto bewoog helemaal heen en weer toen we een stop maakten bij een viewpoint. De regen was in de avond wat minder geworden, maar het waaide nog steeds heel erg hard.

Vanochtend gingen we naar Hot Water Beach. Eigenlijk waren we hier niet op het beste moment als je kijkt naar de getijden. De beste tijd is om er twee uur voor laagwater te zijn, maar dan hadden we er om 7.00u al moeten zijn en om 5.00u moeten opstaan. Nu waren we er rond 11.00u. Op een bepaald deel van het strand was het zand en het water heel erg heet. Soms zo heet dat je er niet kon staan. Als je kuilen gingen graven, kwam je ook weer heet water tegen. We hebben hier lekker met onze voeten in het warme water bij de waterlijn gestaan en genoten. Ook was het weer best lekker, met een zonnetje, dus we zijn er twee uurtjes gebleven. En aangezien we ook liever niet naar Auckland gingen, was tijd doorbrengen hier op het strand veel beter!

Op het strand waren ook Lifeguards actief. De waterscooter stond klaar op het strand. Leuk om te zien!

Daarna begon de lange reis naar Auckland. Toen we aankwamen in de buurt van Auckland werd het al drukker. In de file zijn we door Auckland naar onze slaaplocatie gereden. Dit ligt gelukkig in een rustig deel van Auckland, in een woonwijk. Ook is het uitzicht op de zee en de baai erg mooi! Toch zijn we blij als we morgen weer verder naar het noorden gaan!