3 in 1 - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu 3 in 1 - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

3 in 1

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

03 Mei 2019 | Nieuw Zeeland, Richmond

Alweer een paar dagen geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven! Eergisteren hadden we bij de accommodatie geen WiFi en gisteren was ik te moe en ben ik op tijd gaan slapen. Vandaag dus een extra lang verhaal!

Eergisteren stonden we om 4.00u op en hadden we een lange rit voor de boeg. We moesten op tijd in Kaiteriteri zijn voor de cruise en wandelroute bij het Abel Tasman National Park. Het was nog donker en koud toen we vertrokken, even zelfs -1 graden! Nadat we al even onderweg waren, ging ik nadenken over hoe laat we aan zouden komen. Het bleek dat Anoeshka verkeerd had gerekend en dat we een uur te vroeg waren opgestaan en vertrokken! In Thailand dus een keer te vroeg geweest, nu in Nieuw Zeeland ook. Moet toch een beetje in evenwicht blijven. ;p Toen we aankwamen in Kaiteriteri hebben we even op het strandje, een golden beach, rondgelopen met zonsopgang. Daarna hadden we alvast de sleutel van ons huisje opgehaald, lunch gemaakt en ons klaargemaakt voor de dag. Het was mooi weer!

We zijn met de boot langs de kust van het Abel Tasman National Park gevaren. Hierbij kwamen we langs de Split Apple Rock en langs Tonga Island waar een zeehondenkolonie leeft. Bij Tonga Beach zijn we afgezet. Daarna zijn we via een wandelroute, een deel van de Abel Tasman Coast Track, door de bergen, de bossen, langs een waterval, over een swing bridge en over het strand teruggelopen naar Medlands Beach, vanwaar we weer zijn opgehaald met de boot en zijn teruggevaren naar Kaiteriteri. Het was ontzettend mooi weer in een hele mooie omgeving!

Terug in Kaiteriteri waren we direct al bij de slaapplaats. Vlak na het avondeten ging er een sirene af, net als het maandelijkse alarm in Nederland, maar dan maar twee keer een korte sirene. We schrokken er erg van en dachten dat er iets ergs was. Uiteindelijk bleek het een brandoefening te zijn die regelmatig afgaat. Gelukkig maar! Die avond zijn we om 20.00u gaan slapen en ik werd pas weer wakker om 8.00u. Heerlijk klokje rond geslapen na twee dagen vroeg opstaan!

Daarna vertrokken we naar Motueka. Hier hadden we afgesproken met Jacqueline, een goede vriendin van mijn moeder (ze kennen elkaar van zwangerschapsgym, de dochter van Jacqueline is twee dagen jonger dan dat ik ben) en zij woont al sinds 2001 in Nieuw Zeeland. Ze hebben regelmatig contact via brief en e-mail en Jacqueline komt regelmatig naar Nederland. We hadden elkaar inmiddels niet meer gezien sinds 2012 en hadden dus genoeg om bij te kletsen. Nu kon ik dus eindelijk een keer bij haar langs in Nieuw Zeeland! Ze trakteerde ons op een lekker stukje taart en wat lekkers te drinken (cheesecake en warme chocolademelk!). Daarna gaf ze een kaart aan mij. Eerst dacht ik dat ik de kaart moest geven aan mijn moeder in Nederland, maar het bleek een kaart te zijn voor mij! Het was een verjaardagskaart van thuis en een kaart van Natasja en Michelle met een waardebon voor een mooi fotoboek van deze reis! Wat een super leuke verrassing! Die had ik helemaal niet zien aankomen! Nogmaals: dank jullie wel! :D

Na het lekkere gebakje hebben we even rondgelopen in het winkelstraatje. Daarna wilden we met de auto naar een strandje waar een scheepswrak ligt, maar toen zag ik ineens een papiertje onder de ruitenwisser. Eerst dacht ik dat we een boete hadden voor parkeren, maar het bleek een waarschuwing te zijn omdat de registratie van de auto was verlopen. Fijn dat Jucy de auto dan verhuurd... Na een telefoontje en langsgaan bij een winkel, was het gelukkig snel geregeld en konden we naar het scheepswrak.

Daarna zijn we naar twee Nederlandse vrienden van Jacqueline geweest voor een lekker kopje thee en een koekje. Erg gezellig en we hadden een heerlijk zonnetje!

Uiteindelijk was het tijd om naar huis te gaan in Richmond. Hier slapen we de komende drie dagen. Heel leuk om te zien waar ze woont! Een mooi huis, met mooi uitzicht en een mooi stuk grond! We zijn erg gastvrij ontvangen en worden helemaal in de watten gelegd en hebben ook heerlijk geslapen!

Vanochtend hebben we ook weer lekker uitgeslapen. Na een ontbijtje zijn we naar Nelson gegaan. Jacqueline heeft ons hier rondgeleid in het stadje en samen hebben we gewinkeld. Ook heeft ze een winkel laten zien waar je typisch Nederlandse producten kan kopen, zoals speculaas, stroopwafels, hagelslag, beschuit met muisjes en nog veel meer. Dan kom je er ineens achter dat je sommige dingen toch wel een beetje mist. Na een lekkere lunch ging Jacqueline naar de kapper en zijn Anoeshka en ik naar the Centre of NZ geweest, een korte steile wandeling de berg op, naar het middelpunt van Nieuw Zeeland. Daarna zijn we doorgereden naar Cable Bay. Het was zo warm, dat ik op het strandje zelfs even m'n korte broek uit m'n aparte Thailand kledingtas heb gehaald en de rest van de dag lekker in korte broek heb rondgelopen. Dat heb ik toch wel een beetje gemist.

Vervolgens zijn we weer teruggegaan naar Jacqueline waar we weer lekker hebben gegeten. Na het avondeten hebben Anoeshka en ik de planning voor het Noordereiland wat aangepast en nog wat dingen geregeld. We zijn klaar voor het laatste deel van onze reis!

Morgen gaan we met Jacqueline en haar man Aad naar een strandje hier twee uur rijden vandaan, waar ook zeehonden te zien zijn! Weer een lange rit, dus lekker op tijd slapen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Richmond

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 38607

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: