Mount Cook National Park & Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Mount Cook National Park & Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Mount Cook National Park & Queenstown

22 April 2019 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Gisterenochtend werden we wakker in Geraldine. Het regende lekker door en dat zou het ook de rest van de dag blijven doen. We vertrokken naar Mount Cook National Park. Onderweg was het zo bewolkt dat we veel uitzichten niet hebben kunnen zien. We zijn kort gestopt bij Lake Pukaki, waar we mooi uitzicht hadden over het meer.

Onze eerste stop was het Tasman Lake. Na ongeveer 20 minuten lopen in de regen en kou en met onze poncho's aan, kwamen we aan bij een super mooi gletsjermeer, omringd door hoge bergen met sneeuwtoppen. In het meer lagen ijsschotsen! Het was een onvergetelijk mooie omgeving!

Daarna zijn we doorgereden naar Mount Cook. Hier wilden we de Hooker Valley Track gaan lopen; een route van ongeveer 1,5 uur door de bergen naar een mooi uitzichtpunt. Helaas was na de eerste hangbrug de route afgesloten en konden we maar lopen tot het eerste meer. Erg jammer, want het leek ons ontzettend mooi!

Voor de avond hadden we geen slaaplocatie kunnen vinden ergens tussen Mount Cook en Queenstown. We zouden daarom doorrijden naar Queenstown en daar op een kampeerparkeerplaats overnachten. Onderweg hebben we een hele tijd stil moeten staan vanwege een ernstig verkeersongeluk. Anderhalf uur voor Queenstown was het al erg donker en waren we moe van het rijden. Daarom hebben we de eerste kampeerparkeerplaats opgezocht en hebben we ons daar gevestigd.

Hier hebben we lekker gekookt: pasta met tomaat, tomatensaus en verse ui. Het was erg goed gelukt! Daarna hebben we ons goed ingepakt voor de nacht, want het zou erg koud gaan worden in de auto in de nacht. We hebben alledrie niet lekker geslapen, omdat het zo koud was en we op de stoelen sliepen. We waren dus al redelijk vroeg wakker en zijn daarna doorgereden naar Queenstown.

In Queenstown had Jefta voor de middag een bungy jump geboekt. Anoeshka en ik hebben in het stadje souvenirs gekocht. Het is een leuk, rustig stadje, met vooral een prachtige omgeving. Daarom zijn we ook nog met de gondel de berg op gegaan, waar we uit konden kijken over Queenstown en alle bergen in de omgeving. Vandaag was het erg mooi weer en helder. Heel erg mooi!

Vanavond slapen we in een vierpersoonskamer, met nog een vierde persoon erbij. Er was een gezamenlijke keuken waar we hele lekkere hamburgers hebben gemaakt!

In de avond hebben we nog even een rondje gelopen in het stadje, maar we waren allemaal erg moe, en zijn daarom uiteindelijk maar op tijd ons bed in gedoken!