Tempels en ruïnes - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Tempels en ruïnes - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Tempels en ruïnes

23 Maart 2019 | Thailand, Ayutthaya

In Ayutthaya vind je vele tempels en ruïnes. De tempels en ruïnes die je als bezoeker wil zien, staan redelijk dicht bij elkaar. Het is goed te doen om een dag rond te fietsen en al deze tempels en ruïnes te bekijken.

Na een ontbijtje hebben we bij de gastvrouw twee fietsen gehuurd en zijn we met een kaart op stap gegaan. Aangezien je links moet fietsen en het erg druk is op de weg met auto's en scooters, was het een behoorlijke uitdaging om te fietsen en vooral vaak kruispunten over te steken. Gelukkig kregen we al snel door hoe je als fietser moet deelnemen aan het verkeer. In de ochtend vonden we het fijn om te fietsen en actief bezig te zijn, maar in de middag werd het ontzettend warm. Bij het bezoeken van ruïnes hebben we zelfs twee rondjes bij een sproeier gestaan om onze voeten wat te verkoelen. Ondanks dat we ons goed hebben ingesmeerd, zijn we (eigenlijk vooral ik) toch verbrand. Door de hitte en het verbranden werden we het in de middag behoorlijk zat. Na het zien van veel mooie tempels en ruïnes zijn we teruggegaan naar de bed & breakfast.

De gastvrouw bood ons direct een douche aan toen wij aankwamen, ondanks dat we al hadden uitgecheckt. We moeten er vast erg vermoeid en vies uit hebben gezien. Het was een hele vriendelijke vrouw en via Google translate hebben we nog wat gepraat. We vroegen of het mogelijk was om onze namen in het Thai te schrijven. Het is erg lastig om onze namen te vertalen, maar uiteindelijk heeft een andere vrouw het voor ons kunnen doen. De foto hiervan komt nog!

In de middag kwamen we een olifantenkamp tegen. Wat zijn olifanten mooie dieren! Helaas werden de olifanten uit dit kamp bereden door toeristen. Gelukkig gaan wij over een paar dagen naar een olifantenkamp om olifanten eten te geven en te wassen!

Inmiddels zitten we in de nachttrein naar Chiang Mai. Zoals gisteren al gezegd, waren we heel blij dat we van tevoren kaartjes hadden gekocht. We zitten tweede klas en hebben twee bedden. Van het onderste bed kan een zitplek worden gemaakt. Vanavond slapen we dus lekker in de trein en als we morgenochtend wakker worden, zijn we in Chiang Mai. Hier gaan we de komende dagen weer hele toffe dingen doen!