Het puntje van het Noordereiland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Het puntje van het Noordereiland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Het puntje van het Noordereiland

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

18 Mei 2019 | Nieuw Zeeland, Paihia

De wekker ging vanmorgen wel weer erg vroeg af. Maar gelukkig was het voor een leuke dag! Om 7.15u werden we met een grote tourbus opgehaald. We zouden pas 's avonds rond 18.30u terug zijn. Een lange dag dus!

De eerste stop was Puketi Forest. Hier staan bomen die enorm groot, hoog en breed worden en daar honderden tot duizenden jaren over doen! Mijn gespreide armen waren er niks bij! Hele gave bomen!

De tweede stop was voor de lunch. We kregen fish & chips en het smaakte goed! Lang geleden dat we vis en patat hebben gegeten!

Daarna was het tijd voor iets actiefs. We gingen naar Te Paki Streams, de Giant Sand Dunes. Het was alleen al gaaf om zulke hoge zandduinen te zien, laat staan dat je even later met een soort bodyboard ervan af gaat! Het was een behoorlijke klim naar boven. Post 19 is er niks bij, en dat is dan ook nog eens vier of vijf keer zo hoog. Eenmaal boven had je mooi uitzicht. Na een korte uitleg (ellebogen op het board, met je tenen afremmen) gingen we naar beneden. Wat ging dat hard! En dat terwijl ik de eerste keer nog heel erg afremde! Naarmate ik vaker ging, durfde ik steeds harder en kwam ik steeds verder. Super gaaf! In een half uur tijd ben ik zes keer omhoog geklommen en naar beneden gegleden. Het was een zeer goede en leuke workout!

Daarna gingen we naar Cape Reinga, het meest noordelijke puntje van Nieuw Zeeland. Hier had je super mooi uitzicht over de baai en de zee. Het leek wel een beetje het einde van de wereld. Ook was er een mooie vuurtoren.

Ten slotte reden we op de terugweg met de grote tourbus over Ninety Mile Beach, vlak langs de waterlijn met 100 kilometer per uur. Ook hebben we hier een korte stop gemaakt op het strand. Eigenlijk is het geen 90 mile, maar 55 mile (88 kilometer).

Daarna was het echt tijd om weer terug te gaan. Het was vandaag wisselvallig. Het ene moment regende het, het andere moment was het droog en scheen de zon en was het erg warm. Gelukkig was het precies goed weer als wij buiten waren!

Aangezien we laat terug waren, hadden we geen zin om te koken. Ook maken we morgenavond het laatste avondeten op, dus het kwam perfect uit. We hebben een lekkere hamburger met patat gegeten! Daarna heb ik nog een laatste keer genoten in de hot tub. Vanavond is de laatste avond in Paihia. Morgen gaan we alweer terug naar Auckland.