Relaxmodus! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Relaxmodus! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Relaxmodus!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

15 Mei 2019 | Nieuw Zeeland, Paihia

Vannacht ben ik best vaak wakker geweest. Voor we gingen slapen, hadden we expres de gordijnen niet dichtgedaan, zodat je in de ochtend naar buiten kon kijken. Maar toen ik 's nachts wakker werd, kon ik vanuit m'n lekkere warme bed zo naar de super mooie heldere sterrenhemel kijken! En vanochtend werden we ook met een super mooi uitzicht wakker! Kon ik altijd maar zo wakker worden!

Eigenlijk wilden we vanmorgen op het erf van de eigenaar een mooie wandeling maken naar de top en tussen de koeien. Maar het regende erg had, dus we zijn alvast naar de eerste tussenstop gaan rijden en zouden daar dan een extra wandeling maken.

De eerste tussenstop was Whangarei Falls. Een mooie waterval waar je een korte wandeling kon maken. De tweede stop was een wandelroute waarbij je drie verschillende grotten tegenkwam (Abbey Caves). Bij de eerste grot was de ingang te steil, en aangezien we geen zin hadden om vast te zitten in een grot, zijn we er niet ingegaan. De tweede grot was iets beter begaanbaar, maar de grot stond onder water en we wilden niet op blote voeten over de stenen lopen in een grot waar het helemaal donker is en je niks ziet. Na wat klimmen en klauteren stonden we bij de ingang. Het was wel een gaaf gezicht! De derde grot was ook beter begaanbaar. Met weer veel klimmen en klauteren konden we dit keer helemaal de grot in en zijn we tot zo goed als het einde gelopen. Dit was ongeveer 15 meter vanaf de ingang, dus zo heel groot was de grot niet. Het was wel een hele leuke tussenstop! We liepen via een andere route terug naar de auto, maar het teken wat de route aangeeft, was van het paaltje gevallen, dus we wisten niet welke kant we op moesten. Uiteindelijk zijn we door een weiland met koeien gelopen (drie meter afstand) en hebben we na wat zoeken de route weer gevonden!

Na een lunch, waarbij we de pannenkoeken hebben opgewarmd, zijn we doorgereden naar Paihia. Hier slapen we de komende vier nachten. We hebben nergens zo lang op dezelfde plek geslapen als hier! Het is een gezellig plaatsje aan het strand. We hebben een mooie kamer met z'n tweeën en de accommodatie heeft een zwembad en een hot tub. Na een wandeling door het stadje en na het avondeten, zijn we dan ook in de avond even gaan relaxen in de hot tub. Met uitzicht op de heldere sterrenhemel was dit echt even ontspannen! Het is wel duidelijk waar wij de komende avonden zijn!

De komende drie dagen hoeven we helemaal niet te rijden met de auto. Alle activiteiten zijn hier op loopafstand en/of worden helemaal voor ons geregeld. Nog even relaxen op de laatste paar dagen van onze reis!