Dolfijnen gespot!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Dolfijnen gespot!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Dolfijnen gespot!!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

05 Mei 2019 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanmorgen was het alweer tijd om afscheid te nemen van Jacqueline en Aad. Wat is de tijd snel gegaan de afgelopen dagen! Het was zo gezellig! En we zijn zo in de watten gelegd! Voor de rest van de reis kregen we nog wat fruit en een doosje hagelslag mee, heerlijk! Na een dikke knuffel zijn we weer op pad gegaan.

We hadden vandaag een flinke reis voor de boeg. Vandaag verlieten we het Zuidereiland en zijn we vertrokken naar het Noordereiland. Eerst hebben we ruim twee uur gereden naar Picton, waarbij we ook af en toe zijn gestopt bij een uitkijkpunt op Marlborough Sounds. Heel mooi! Bij Picton zijn we op de ferry gestapt naar Wellington. De ferry is ontzettend groot! Het schip heeft tien verdiepingen. Er zijn bioscopen en er zijn enorm veel zitplaatsen. Wij zijn in eerste instantie op het bovendek gaan staan. Het eerste deel van de reis ging door Marlborough Sounds met mooi uitzicht. Ook kwamen we onderweg een groep dolfijnen tegen! Een aantal daarvan zwom zelfs mee met de boeggolven van de ferry! Heel gaaf om eindelijk een keer wilde dolfijnen te zien!! Nadat we voorbij Marlborough Sounds waren en we de open zee op gingen, zijn we naar binnen gegaan en aan een tafel gaan zitten. Al snel voelde ik me niet lekker: zeeziek. Er stonden golven van ongeveer een meter, dus dat was nog rustig, maar je voelde het erg goed. En dat terwijl ik er eigenlijk nooit zo'n last van heb.

Na drie uur varen kwamen we aan bij Wellington. Dit is echt een grote stad, met grote en hoge gebouwen. Dit hebben we al lang niet meer gezien! Het sprak ons niet echt aan en ook het verkeer was erg lastig. Er zijn veel eenrichtingswegen en het is allemaal even zoeken. We waren dan ook blij dat we bij het hostel waren! Vanavond slapen we weer met z'n tweeën op de kamer.

Morgenochtend gaan we nog wat dingen doen en bezoeken in Wellington en daarna reizen we door naar het noorden!