Zwemmen en zeehondjes spotten! - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Zwemmen en zeehondjes spotten! - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Zwemmen en zeehondjes spotten!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

04 Mei 2019 | Nieuw Zeeland, Richmond

Vanmorgen zijn we samen met Jacqueline en Aad op pad gegaan. Zij hebben ons meegenomen naar voor hen het mooiste strand van Nieuw Zeeland: Wharariki Beach. Dit ligt ruim twee uur rijden ten noordwesten van Richmond. Aad reed in hun auto, waardoor wij lekker naar buiten konden kijken. Ze hadden voor veel lekkers gezorgd voor onderweg, waaronder allerlei soorten nootjes en chocolade! De dag begon erg bewolkt, maar we hoopten dat het later op de dag zou opknappen.

De weg ging dwars over en door een berg met veel scherpe bochten. Na een korte stop in Takaka voor wat winkeltjes, hebben we nog een korte stop gemaakt in Collingwood. Hier hebben we even wat gegeten en gedronken (warme chocolademelk met een chocoladetaartje!). Daarna kwamen we aan bij Wharariki. Vanaf de parkeerplaats zijn we gaan lopen over de groene heuvels en door de mooie bossen, waar we uiteindelijk na ongeveer een half uur op het strand terecht kwamen. Hier zijn hele mooie rotsen en grotten in het water. Ze hadden zeker gelijk over het mooiste strand!

Het was laagwater, waardoor je erg ver het strand op kon lopen. Inmiddels was het weer opgeknapt en zonnig. En aangezien Anoeshka en ik stiekem heel graag een keer een duik wilden nemen in de zee in Nieuw Zeeland, was dit hét moment! We hebben ons snel omgekleed en zijn de zee in gerend! Het water was erg lekker, aangezien het nog opgewarmd was van de warme zomer! Na een paar keer onder een golf door duiken, zijn we er weer uit gegaan en hebben we ons omgekleed.

Op het strand kan je met laagwater hier veel zeehonden spotten. De omstandigheden waren prima om zeehonden te zien. Uiteindelijk hebben we er een aantal gezien, waaronder ook een paar kleintjes. Super leuk om wilde zeehonden te spotten!

Wharariki Beach is een van de achtergrondfoto's van Microsoft (vanuit een grot kijkend naar rotsen in zee). Grappig dat wij zo'n mooie foto nu op locatie in het echt hebben gezien!

Na een korte wandeling terug over de duinen naar de auto toe, zijn we begonnen aan de terugweg. Onderweg hadden we Thais eten gehaald (Pad Thai met kip en Massaman). Hier halen Jacqueline en Aad namelijk vaker wat lekkers. Het was erg lekker! Maar, het smaakte niet helemaal hetzelfde zoals in Thailand.

's Avonds hebben we nog wat foto's van de dag bekeken. Ook heb ik alvast m'n backpack weer ingepakt. Morgen vertrekken we naar het Noordereiland voor het laatste deel van de reis!