Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

24 April 2019 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Vandaag stond de cruise door Milford Sound, de bekendste fjord van Fiordland National Park, op de planning. De dag begon erg bewolkt en mistig. Wij hadden de cruise om 15.00u geboekt en hoopten heel erg dat de bewolking weg zou trekken.

De weg van Te Anau naar Milford Sound is een lange weg, langs het water en door bergen en valleien heen. Onderweg zijn we een paar keer gestopt bij een viewpoint. Hoe dichterbij we bij Milford Sound kwamen, hoe meer de bewolking weg trok en hoe mooier de uitzichten werden.

De cruise duurde zo'n anderhalf uur. We hadden zon en het grootste deel van de bewolking was weggetrokken. Wat een geluk! We zijn langs de fjorden naar de zee gevaren. Op de terugweg zagen we zeehonden op de rotsen. Ook zijn we heel dichtbij een mooie waterval gevaren! Heel gaaf!

Op de terugweg zijn we nog bij een aantal viewpoints gestopt, omdat we die in de ochtend niet hadden kunnen zien door de bewolking. Het is echt een prachtige omgeving!

Vanavond slapen we weer in Lumsden. Aangezien het nog een lang stuk rijden was, waren we er best wel laat. Onderweg hebben we pizza's gehaald die we in de gedeelde keuken in de oven hebben afgebakken. Na een lekkere douche, is het weer tijd om ons bed in te duiken!