Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

16 April 2019 | Thailand, Kanchanaburi

Vanmorgen werden we wakker om 6.30u in de nachttrein. Maar, we hadden om 6.30u aan moeten komen in Bangkok... Uiteindelijk kwamen we met 2,5 uur vertraging, om 9.00u aan op Bangkok. De eerste van de twee treinen per dag naar Kanchanaburi was dus al lang vertrokken.

Aangezien we echt niet in Bangkok wilden blijven en we graag naar Kanchanaburi wilden gaan, namen we de tweede trein. Om 13.55u vertrokken we vanaf een ander station in Bangkok en om 16.24u kwamen we aan in Kanchanaburi. Aangezien het museum dat we wilden bezoeken, om 18.00u zou sluiten, dachten we, gingen we daar direct heen. Helaas bleek dat het museum al om 17.00u dicht ging. Ik ben alleen naar binnen gegaan en heb 20 minuten kunnen rondlopen. Het museum (The Thailand-Birma Railway Centre) ging over de dodenspoorlijn. Ik heb alles in grote lijnen gelezen en alles bekeken. Het was een indrukwekkend museum. Daarna hebben we een rondje gelopen op de oorlogsbegraafplaats waar alle mensen die zijn omgekomen liggen begraven. Hier liggen ook 1800 Nederlanders. Het was indrukwekkend om te zien!

Daarna hebben we onze backpacks in de kamer gelegd. Vanavond slapen we in een tweepersoonskamer. We deden de deur open en ... we hebben een enorm grote kamer, met tafel en stoelen, banken, ruime douche, koelkast, tv en balkon! Deze kamer is groter dan mijn eigen huisje! Wat een luxe voor onze laatste nacht in Thailand!

Na een hapje eten, hebben we onze backpacks en handbagage klaargemaakt voor onze vlucht naar Nieuw Zeeland morgenmiddag.

Morgenochtend staan we nog een keer vroeg op, om 4.00u, om te lopen naar The Bridge on the River Kwai. Vanaf hier nemen we de trein terug naar Bangkok. Na een hapje eten en nog een laatste souvenirs kopen, gaan we weer met de bus naar het vliegveld en beginnen we aan het tweede deel van onze reis: Nieuw Zeeland!