Aapjes - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Aapjes - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Aapjes

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

15 April 2019 | Thailand, Krabi

Om 4.00u ging de wekker. Een uurtje later werden we opgehaald om naar de Tiger Cave Temple te gaan. Je kan de Tiger Cave Temple beklimmen. 1237 traptreden heb je nodig om de top te bereiken. De top is ongeveer 300 meter hoog. Dat is een behoorlijke klim! Dat is dan ook één van de redenen dat we zo vroeg zijn gegaan. Dan klim je namelijk nog voor zonsopgang en heb je niet zo'n last van de hete zon. Ook is het 's ochtends voor zonsopgang nog niet zo druk en kan je een prachtige zonsopgang zien!

Ondanks dat we er vroeg waren en de zon nog niet scheen, zweetten we al na een paar honderd treden. Het was echt een zware klim en we hebben regelmatig even een pauze genomen. Maar de zware klim was het waard. Eenmaal boven was het uitzicht prachtig! Je keek uit over Krabi en zag alle lichtjes in de stad. Aan de andere kant keek je uit over een uitgestrekt gebied. Je kon erg ver kijken en zag in de verte bergen. Langzaamaan kwam de zon op en werd het licht. Dat was heel mooi om te zien. Ook kon je er echt genieten van de rust.

Een tijdje waren we met z'n tweeën op de top bij het Boeddha beeld. Maar vlak na zonsopgang kwamen de apen tevoorschijn. Eerst eentje, toen twee en daarna ineens met een stuk of 30! De apen zijn behoorlijk brutaal en kunnen zo spullen van je afpakken! Ze renden rond over de muren en klommen op vanalles. Ze waren erg onvoorspelbaar, dus je kon beter wat afstand houden. Het was heel gaaf om de apen van zo dichtbij te zien!

Toen wij aan de afdaling begonnen, waren er inmiddels wat mensen boven aangekomen. Ook de weg naar beneden was nog erg zwaar. Onderweg naar beneden kwamen we ook mensen tegen die op weg naar boven waren en die hadden het ook erg zwaar.

Eenmaal terug bij onze kamer hebben we na een douche onze backpacks weer ingepakt. Daarna werden we opgehaald om naar Surat Thani te gaan. In Surat Thani kwamen we na een lange busrit en drie keer overstappen rond 16.00u aan en hebben we lekker gegeten. Inmiddels liggen we weer in de nachttrein en zijn we onderweg naar Bangkok. We willen zo snel mogelijk weer weg uit Bangkok en daarom willen we morgen een dag naar Kanchanaburi. We willen hier met de trein naartoe, maar we moeten naar een ander treinstation in Bangkok en we hebben niet veel tijd om de trein naar Kanchanaburi te halen. Helaas heeft de nachttrein ook al flink wat vertraging opgelopen. We hopen dat we morgenochtend toch op tijd gaan aankomen in Bangkok om de trein naar Kanchanaburi te kunnen halen. Het is alweer een verrassing!