Songkran! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Songkran! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Songkran!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

13 April 2019 | Thailand, Krabi

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen! Vandaag was het Songkran Festival, oftewel, het Thaise Nieuwjaar! Dit is een bijzondere dag en daarom bleven we vandaag in Krabi om dit mee te maken.

Tijdens Songkran gooien mensen de hele dag door water over elkaar heen. Water over elkaar heen gooien betekent dat je iemand een voorspoedig jaar vol geluk toewenst. Overal op straat staan mensen, van jong tot oud, met bakken en emmers water en waterpistolen klaar om voorbijgangers nat te gooien. We waren dus al snel doorweekt! Ook wordt er gekleurd poeder op je gezicht gesmeerd.

In een straat stond ook een podium en werd live muziek gemaakt en stonden veel mensen te dansen. Hier stonden veel mensen, van jong tot oud, langs de weg waar auto's voorbij reden. Mensen zitten in de achterbak van een truck met een grote bak water om mensen op straat nat te gooien. Op straat staan mensen met grote bakken water om mensen in de voorbij rijdende auto's nat te gooien. Het is dus een groot watergevecht. De bakken met water werden elke keer bijgevuld door de brandweer.

We waren een van de weinige toeristen tussen alle locals. Dat maakte het zo leuk vandaag! Kleine kinderen gooiden water over ons heen en wij deden dat terug. Hierdoor ontstonden de hele tijd watergevechten. We voelden ons net weer een klein kind.

Het was fantastisch om het Songkran Festival mee te maken! Daarnaast is een watergevecht ook een aangename verkoeling! Alle muziek, het dansen en de gezellige sfeer maakten het een feestelijke dag!

Aan het eind van de dag waren we weer zo goed als opgedroogd. Op de weekendmarket hebben we nog even gegeten. De hele avond was het al aan het flitsen, maar op een gegeven moment voelden we druppels. Wij besloten, voor de bui zou losbarsten, terug te lopen naar onze kamer, maar helaas, we hebben het niet droog gehouden. Het was een flinke bui en wij waren weer doorweekt!