Duikcursus - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Duikcursus - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Duikcursus

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

06 April 2019 | Thailand, Koh Tao

Gisterenochtend werden we opgehaald om van de ene naar de andere accommodatie te gaan. De accommodatie waar we nu zitten, hoort bij de duikschool. We zitten weer in een gedeelde kamer met twee stapelbedden. De komende vier dagen gaan we hier onze PADI Open Water Diver halen!

Hiervoor begonnen we gisteren met een introductie. Daarna was het tijd om met de theorie te beginnen. Drieënhalf uur later hebben we de eerste filmpjes gekeken en de eerste oefenvragen gemaakt.

Vanmorgen stond de eerste duik op het programma. Deze duik was in het zwembad. Na uitleg over de uitrusting en de materialen en het gereed maken van de uitrusting, was het tijd om de basisvaardigheden in het water te oefenen. Anoeshka en ik zijn beide goede zwemmers en hebben veel ervaring met onder water zwemmen en onder water zijn. Ook hebben we beide al een keer gedoken en dus wat ervaring. Hierdoor waren we veel sneller door alle vaardigheden heen! Natuurtalentjes! :P Volgens de instructeur zijn we één van zijn beste leerlingen tot nu toe en hij zou graag met ons ook nog PADI Advanced Open Water Diver gaan doen. Helaas hebben we de volgende activiteiten van onze reis al geboekt en hebben we daar niet echt meer ruimte voor.

Daarna was het tijd voor het laatste stukje theorie. Na nog twee filmpjes en wat oefenvragen, konden we het examen maken. We zijn allebei met vlag en wimpel geslaagd!

Morgen gaan we twee duiken maken in zee tot maximaal 10 meter diepte. De laatste dag maken we twee keer een duik tot maximaal 18 meter diepte. De eerste oefensessie in het water was erg leuk! Ik ben benieuwd naar de komende duiken! Wie weet komen we nog gave dieren tegen, zoals haaien en schildpadden!