Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Koh Tao

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

04 April 2019 | Thailand, Koh Tao

Vanochtend stonden we vroeg op om naar Koh Tao te gaan. Koh Tao is een eilandje nog kleiner en noordelijker dan Koh Phangan. Ter vergelijking: de oppervlakte van Texel is 463 km2, van Koh Phangan 125 km2 en van Koh Tao slechts 21 km2.

Met een grote catamaran waren we een uurtje later op Koh Tao. Vannacht slapen we in een houten bungalow. In de bungalow ligt een matras op de grond en we hebben geen douche en toilet in het huisje, maar bij de receptie. Wat wel nieuw is tijdens deze reis en we totaal niet hadden verwacht bij deze accommodatie, was een mini koelkast in de bungalow! Morgen dus lekker koud water!

Na aankomst hebben we een stuk gelopen naar het zuiden van het eiland, naar het John Suwan viewpoint. Daarna hebben we een duik genomen bij Shark Bay. Volgens Google Maps duurde deze wandeling 35 minuten, maar wij hebben daar ruim een uur over gedaan. Het was ook weer erg heet. Toen we eenmaal terug waren, hebben we daarom eerst maar even gerelaxt bij de bungalow. Hier hebben we een hangmat, dus relaxen konden we wel!

Rond 17u zijn we naar het strand gegaan iets ten noorden van waar we slapen. Ik heb nog even een duik genomen en samen hebben we van de zonsondergang genoten. Vanavond was de mooiste zonsondergang die we tot nu toe hebben gezien (en hij kan nog mooier!).

Op de terugweg hebben we lekker gegeten. We slapen maar één nachtje in deze bungalow. Morgen beginnen we met onze duikcursus op het zuiden van het eiland. We hebben er super veel zin in!

• 04 April 2019 - 12:31

Nicolette:

Terug de schoolbanken weer in!