Met piepende banden naar Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Met piepende banden naar Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Met piepende banden naar Pai

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 Maart 2019 | Thailand, Chiang Mai

Vanmorgen werden we met een busje opgehaald om naar Pai te gaan. Pai ligt nog noordelijker dan Chiang Mai en is een klein bergdorpje. Alleen al de route in de bergen naar Pai zou spectaculair zijn. De weg van Chiang Mai naar Pai kent 762 bochten! En dat hebben we gemerkt in het busje. De chauffeur reed met een behoorlijke snelheid door de bergen en we werden van de ene naar de andere kant geslingerd in het busje. We gingen met piepende banden door de bergen. De bergen en het uitzicht waren wel prachtig!

Eenmaal aangekomen in Pai hebben we voor morgen een tour geboekt waarbij je alle hoogtepunten van Pai bezoekt in één dag. Daarna zijn we naar ons huisje gegaan. Vanavond hebben we weer een tweepersoonskamer! Op de foto's zagen de huisjes er heel leuk uit, maar toen we bij de huisjes aankwamen, viel het toch wel tegen. Het is een kamer van ongeveer 3 bij 4 meter met een bed met klamboe erin. Door een deur kan je naar de douche. De douche is een soort aangebouwd schuurtje en is niet zo goed onderhouden. Deze overnachting is toch een beetje een tegenvaller.

Voor we in de middag het stadje gingen verkennen, hebben we nog puzzels gemaakt (woordzoeker, Sudoku), een kaartspelletje gespeeld (Rummikub, maar dan met kaarten) en gelezen. Vooral 's avonds en soms ook in de middag zorgen we zo elke dag voor een relax momentje.

Volgens velen is Pai een plek waar je een week blijft hangen, terwijl je maar twee dagen had ingepland volgens je reisschema. Wij liepen in de middag door het dorpje, maar hadden het eigenlijk groter verwacht. We waren er zo doorheen. Op de night market voelden we de relaxte sfeer waar Pai bekend om staat. Je vindt er veel hippies. Eigenlijk voelden wij ons er niet echt thuis. Onze eerste indruk is dus niet dat wij hier echt graag langer dan twee dagen zouden willen blijven, maar wie weet veranderen onze gedachten als wij morgen de omgeving gaan bekijken!