Verkoeling zoeken - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Verkoeling zoeken - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Verkoeling zoeken

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

25 Maart 2019 | Thailand, Chiang Mai

Vanmorgen werden we opgehaald voor een one day trek in het Doi Inthanon National Park. Al snel bleek dat het, zeker met deze hitte, een behoorlijk pittige hike zou worden. Een hond liep tijdens de gehele tocht mee. Onze gids liep de hele tijd met zijn telefoon in zijn handen of was aan het bellen, waardoor de hond eigenlijk een betere gids was.

We liepen door de jungle op steile, dunne paadjes omhoog of omlaag, soms met een diep dal aan de zijkant. Het was af en toe behoorlijk klimmen en klauteren. De omgeving was echt prachtig! De tocht liep langs het stromende water omhoog naar de waterval. Onderweg zijn we twee keer gestopt voor een frisse duik bij een waterval. Wat hadden we hier naar uitgekeken de afgelopen dagen! Het water was behoorlijk koud, maar het was een welkome verkoeling!

Tijdens de tocht kwamen we regelmatig een stuk natuur tegen waar brand was geweest of waar zelfs nog rook of vuur was. Sommige mensen gooien hun sigaret in de natuur, waardoor de droge bladeren vlam vatten en er brand ontstaat. Ook steken lokale mensen regelmatig een deel in brand, om brand onder controle te houden en om de grond vruchtbaar te maken. Helaas is door de vele branden de lucht in de omgeving van Chiang Mai en het Doi Inthanon National Park erg vies; het ziet er mistig uit.

Na een lekkere lunch zijn we doorgelopen naar de Karen hilltribe village waar we het leven van de Karen tribe konden zien. Ze wonen daar met 50 mensen in houten hutten en hebben geen elektriciteit. De wegen ernaar toe zijn moeilijk begaanbaar. Ze leven daar erg primitief. Het was heel interessant om te zien hoe de mensen daar leven.

Ten slotte liepen we de berg af en zagen we rijstvelden (die op dit moment van het jaar droog staan) en hadden we prachtige uitzichten. Ook dit was weer een geslaagde dag!